JellyPages.com

Wednesday, March 27, 2013

TIPS UNTUK YANG KECEWA !

hai !
assalamualaikum !
malam ni nak bagi tip-tip bagi sesiapa yang kecewa dalam percintaan . macam aku nih !
kalau korang nak lupakan semua masalah :

FIRST . korang kena lah selalu ingat Allah . kena percaya yang Allah tu ada dengan kita . jangan pernah fikir nak buat perkara yang tak elok . contohnya , bunuh diri , makan pil tidur and macam-macam lagi la . kepada sesiapa yang pernah terfikir tu . dont ever do like that . okey . sebab Allah tak kan uji kita kalau kita tak mampu lalui . Allah tahu kemampuan kita and dia sudah rancang yang terbaik untuk kita . so , bersabar and dont be sad okey .
SECOND . sibukkan diri dengan aktiviti yang kita suka buat . contohnya , buat kerja sambilan . makan , tidur , and macam-macam lagi lah . banyak aktiviti kita boleh buat . elakkan termenung and banyakkan muhasabah diri sendiri . barulah wujud kekuatan nak teruskan hidup . nothing a problem cannot be solved . yakin pada diri .
THIRD . haa . tulis blog macam aku tengah buat nih . dengan menulis blog . kita boleh luahkan semua perasaan kita . suka atau duka . besides . ramai orang boleh komen and bagi pendapat or advice untuk kita . secara tidak langsung , dengan cara ni . kita dapat up kan diri kita balik and jadi macam dulu . kita kena selalu cuba perkara baru . baru ada cabaran .
FORTH . stop sebarang relationship kita dengan dia . buang semua kenangan kita dengan dia . kalau ada barang tu buang je . kalau tak nak buang , sedekah kepada yang memerlukan .dalam masa yang sama , kita dapat happy kan orang betul tak ? haa ! kan dah dapat pahala . bukan senang tau nak dapat pahala ni . huhuhu !
FIFTH . berhubung dengan rakan-rakan .dengan cara ni . kita dapat luahkan perasaan kita dekat kawan kita . secara tidak langsung , kita dapat kurangkan beban and tekanan kepada kawan kita . selain itu, kita dapat kata-kata semangat dari diorang . support dorang penting untuk kita teruskan hidup kalau kita sudah putus asa dengan hidup .

so , muhasabah lah diri . ujian yang kita dapat . semua kita pasti dapat atasi . cuma perlu kuatkan semangat dan banyak bertawakal kepada Allah . InsyaAllah . Allah akan tolong kita .
Hope dapat membantu . sama-sama lah kita renungkan semula ! terima kasih !

No comments:

Post a Comment